Mi valójában az 51-es körzet?
Az 51-es körzet egy amerikai titkos bázis fedőneve a Nevadai hegységben található kiszáradt Groom Lake tóban terül el. Szerencsére a C.I.A. rengeteg információt megoszt a közönséggel magáról a bázisról és már titkosítás alól feloldott képek is vannak már bő számmal...
De vajon hogy kezdődött az egész titkolózás meg hogy jött létre a bázis?
A CIA angol nyelvű weboldalán rengeteg mindent elárul a bázisról.
Az egész 1955.augusztus 1.-jén kezdődött amikor a CIA-nak kellett egy terület ami el van zárva az emberek elől nagy terület és hegyek veszik körül és a terület alkalmas legyen vadászrepülők tesztelésére.
Miért 51-es körzet lett a neve?
Rengeteg fedő nevet viselt a terület mint vizi létesítmény, piros terület stb...
Végül az AREA 51 nevet adták neki ami 51-es területet (körzetet) jelent.
Rövid keresgélés után a Groom Lake kiszáradt tavat választották mert az megfelelt az elvárásaiknak. A Groom Lake tavas projectet az akkori elnök Eisenhower fogadta el.
A terület amikor már oda érkeztek az üres területre már akkor titkosították a programot! És a területet lezárták. pár napon belül kiépítettek egy kifutó pályát ami azért volt szükséges mert ezekben az időkben az U2-es repülőgépeket tesztelték.
Ez egy régi fotó ami az 51-es körzet területén készült..
az U2-es repülőgépről tesztelés közben.
1956-ban legalább 100 lakókocsit telepítettek ide és ezekben laktak az akkoriban itt dolgozó emberek.
Ez egy régi fotó ami az 51-es körzet területén készült..
a képen több 100 lakókocsi látható ekkor már több mint 110 fő dolgozott az 51-es körzetben.
De ez lenne a titok? Az egyik titok az a rejtélyes esett lehet ami az Új mexikói Rossevel melett történt 1959-ben ahol állítólag egy UFO az utasaival együtt zuhant le, és magát az UFO csészealjat és annak földönkívüli utasait egyenesen onnan az 51-es körzetbe szállították (állítólag).
1962-ben már Hangárokat is létesítettek. És további 3 kifutó pályát is építettek. Ekkor már maga a terület tiltott légtérnek és tiltott területnek minősült itt már 150 embert foglalkoztattot a bázis a képen az U2-es utódjával az új A12-es kémrepülőgépeket tesztelték.
Elvileg 1963-ban hozták létre az S4-et bár ezt a CIA soha nem támasztotta alá. És erről nincs feljegyzés.
1965-ben Létesítettek ott 10 további házat. És további 3 hangárt 5 megfigyelőpontot. A titkosításokat nagyon komolyan vette a bázis. Például ekkor már konkrét műhold érzékelő radarok is voltak.
-ha felettük éppen elment egy műhold azonnal a titkos gépeket be kelett vinni a hangárakba.
-Amikor be mentek az ott dolgozó emberek rengeteg biztonsági ellenőrzésen mentek át.
-Egy adott repülőgépen csak azok az emberek dolgozhattak akik azzal a minősítéssel rendelkeztek.
akik nem azokat bevitték egy sötét szobába és a függönyöket behúzták órákig ott kelet ülniük. Ezeket az akkoriban ott dolgozók mondták el.
A USS Air Force repülőgépei szállították ide az embereket.:
valamint a titkos kémrepülőgépek és annak alkatrészeit is...
Meglepő! de ez az oda utazási mód a mai napig így működik! :)
És ott rengetek titkos ellenőrzéseken kellett át esnie az embereknek.
Ekkor már 1970-et írunk közel 10 megfigyelőpontja további 3 bejárati útja van. És tiltott bázist már a járőrök is védték. tilalom jelző táblákat álítottak ki és mozgás érzékelőket is létesítettek a terület biztonsága érdekében. 1980-ban megfigyelő helikoptereket és hő érzékelős kamerák tucatját létesítették.
A balesetek nyomait gyorsan eltüntették és a régi repülőgépeket egy erre kialakított helyen az 51-es körzetben elégették.
Ez egy Szkeon ruházat amit a pilótáknak azért kellet viselniük mert a több G-s gyorsulások miatt a pilóták elájulhattak. Ezt küszöbölte ki ez a ruha.
Egy fontos kémrepülőgép darabjait szállítják a bázisra.
De hogy mi lehet a titok miért védik milliónyi biztonsági rendszerekkel?
Hát ezt senki nem tudja!
Egy A-14-es kémrepülő a képen ami sajnos látszik a radarokon is.
Ez itt egy makett ha egy orosz műhold haladt el a bázis felett mindég kiraktak egy maketett és oda tettek egy hő sugárzót. Így mutatva hogy nekik olyas valami van ami az oroszoknak nincs. Egyébkén ekkor minden repülőt a hangárokba vittek.
Az úgynevezett (szivárvány) fedőnevű repülőgép az A-12-esek csúcsa ami a radarok számára láthatalan, ez a gép képes volt a hangsebesség 100"%-ára is felgyorsulni közel 4 mach-os csomóval körülbelül 4000km/h-val is repülhetett. De ma már nem repül hiszen csillagászati mennyiségű üzemanyagot fogyaszt jelenleg is a bázison porosodik. :)
De mi lehet valójában a titka sajnos valószínűleg soha se tudjuk meg!
Hiába az igazság oda át van! :) XD